KONYA TANITIM GÜNLERİ
KONYA TANITIM GÜNLERİ- Adem ESEN- Yeni Meram Gazetesi
Geçtiğimiz hafta İstanbul Yenikapı alanında 6-9 Ocak 2022 günleri Konya tanıtım günlerinin altıncısı yapıldı. KONSİAD yönetimini bu faaliyeti düzenlemedeki gayretleri ve çalışmaları için kutlarız.
Tanıtım günlerine Konya’dan belediyelerin ve bazı sivil toplum kuruluşlarının katılımı oldu. İstanbul’daki Konyalı örgütleri de ilgi gösterdi. Ziyaretçi sayısının 250 bin olduğu tahmin ediliyor. Salgın hastalık ve İstanbul’un trafik çilesinde bu rakamlar önemli…
Tanıtım günleri İstanbul’da pek çok il tarafından yapılıyor, bir kısmı Avrupa yakasında Yenikapı’da, bir kısmı da Anadolu yakasında Kartal’da düzenleniyor. Biraz şehirlerin lobicilikleri burada etkili oluyor. İstanbul’da hemşehri dernekleri içinde Karadenizliler, Doğu ve Güneydoğu bölgeler önde gelmekle beraber Sivas, Tokat, Erzincan gibi bazı şehirler de çok etkilidir. Genellikle Ege, Marmara ve Akdeniz bölgeleri fazla göze çarpmamaktadır. Hemşehri derneklerinin belediyelerin ve kamu kurumlarının hatta sivil toplum örgütlerindeki etkileri de vardır. Mesela Karadeniz bölgesi müteahhitlerinin etkisi İstanbul’daki belediyelerin yönetimlerinde, meclislerinde açıkça görülür. Bu konuda lisans üstü çalışmalar da yapılmıştır.
Neden İstanbul’da tanıtım? Sorusuna verilecek cevap Türkiye ve dünya bağlantıları açısından önem taşır. Zira Anadolu’da, Konya’da üretim yapan firmaların mallarının pazarlanabildiği en büyük iç piyasaya sahiptir İstanbul, ayrıca ihracat ve ithalat kapısıdır. Bu kapsamda birkaç Konyalı büyük üretici firma standı vardı. Ama olmayanlar daha fazlaydı. Gözlerimiz onları aradı.
Halkın alışveriş yaptığı alandaki satıcıların herhalde büyük bir kısmı –Konyalıların teşvik edilmesine rağmen- genel geçer türden oluyor. Belki ulaşım ve taşıma maliyeti ufak miktarlarda malların Konya ve ilçelerinden İstanbul’a taşınmasını karşılamıyor.
Tanıtım stantlarında belediyeler ağırlıktaydı. Başta büyükşehir olmak üzere merkez ilçelerle Akşehir, Beyşehir, Ereğli, Bozkır gibi belli başlı ilçeleri tanıtım stantları vardı. Ancak buralarda il ve ilçe haritaları yoktu. Bu yüzden insanlar Konya denilince sadece kendi yaşadıkları ve gezdikleri yerleri tahayyül ediyorlar. Oysa Konya, Hollanda ve Belçika kadar yüzölçümüne sahiptir. Dağları, gölleri, ovaları, yaylaları, ırmakları, tarih eserler vs pek çok zenginliğe sahiptir. Özellikle büyükşehir belediyesi ve valiliğin şehri genel olarak tanıtması gerekir. Herhalde bu tanıtım günlerinde bu büyük eksiklik olarak kalıyor. Bu nedenle bu iki kurumun yöneticilerine tavsiyemiz, hem görsel hem de dijital ortamlar için şehrin tümünü kuşatan bir proje hazırlamasıdır. Zira şehri “marka” şehir niteliğine kavuşturmak gerekir. Üstelik hızlı trenin artık Karaman bağlantısı da sağlandı. Mersin-Adana bağlantısının kısa sürede yapılmasına gayret etmek gerekiyor.
Şehirde birçok organize sanayi bölgesi ve sanayi siteleri pek çok türde mal üretmektedir. Madem ki şehrin tanıtımı olacak, o halde şehrin imalat sanayiindeki geldiği nokta, şehirdeki belli başlı fabrikalar (şeker fabrikaları), alüminyum fabrikası vs tanıtımda yerini alabilirdi. Mesela Tümosan’ın ürettiği bir traktör, Aselsan’ın üreteceği bir ürün sergilenebilirdi. Huğlu bölgesinde yapılan birkaç silahla sanal atışlar yapılabilirdi.
Konya’daki yükseköğretim kurumları da bu tür tanıtımları katılmalıdır. Özellikle vakıf üniversitelerinin böyle tanıtımlara ihtiyaçları vardır.
Bu konuda sivil toplum örgütleri de örneğin dağcılık kulübü, bisiklet kulüpleri, motosikletçiler vs. dikkatleri çekebilir.
Her tanıtım günleri için bir tema seçerek dikkatleri bu konuya çekmekte yarar vardır. Buna faaliyeti düzenleyenlerin değil şehri yönetenlerin, yön verenlerin ve şehirdeki iktisadi sektörlerin ihtiyaçları vardır. Mesela yağışların/kuraklığın Konya ovasındaki etkileri, obrukların oluşması ve bunlara karşı alınması gereken tedbirler işlenebilir.
Bilindiği gibi Kubbe-i Hadra (Yeşil kubbe) tamir edildi. En azından buna dikkat çekilebilirdi. Bu bağlamda Hz. Mevlana türbesi yeni dijital teknolojileri ile anlatılabilir.
Akşehir’in değeri Nasrettin Hoca, Seydişehir’in Seyit Harun Veli, Hadim’in Ebu Said Hadimi gibi geçmiş değerleri ile yakın zamandaki değerleri, Kurtuluş Savaşında Mevlevi dervişlerinden enstanteneler de yer alabilir.
Ayrıca Konyalı sanatçı, yazarların eserlerinin veya geniş bir kültür yelpazesi olan Konya çeyizlerinin sergilenmesi de düşünülebilir. Zira pek çok sanatçı, yazar hemşehrimiz için bu tanıtım günleri fırsat oluşturmaktadır.
Bilindiği gibi modern işletmecilikte kural, bir faaliyet yapıldıktan sonra geri besleme (feed-back), izleme ve değerlendirme yapılmasıdır. Yani yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi yani fırsatların kollanması, eksikliklerin, zafiyetlerin giderilmesi ve gelecek programa buna göre yeni tanıtım günlerine hazırlanmadır. Konya tanıtım günlerinde görüldüğü gibi, organizasyonu yapanlar büyük bir özveri ile üzerine düşeni yapmaktadır. Diğer kurumlardan da kendi eksikliklerini tamamlamaları beklenir.
-
Henüz yorum yapılmamış.İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.