Yeni yollar, köprüler, alt geçitler, üst geçitler, toplu taşıma yatırımları önemli ama
Yeni yollar, köprüler, alt geçitler, üst geçitler, toplu taşıma yatırımları önemli ama- Abdullah LEBLEBİCİ- Yeni Meram Gazetesi
Konya sokaklarına çıkıp, kentin en önemli sorunu nedir diye bir anket yapsak, eminim ki açık ara trafik cevabı alırız. Özellikle sabah saatlerinde ve akşam iş çıkışlarında çekilmez hale gelen trafik sıkıntısı yeni yollar, köprüler, alt geçitler, üst geçitler, toplu taşıma yatırımları yapılsa da ne yazık ki giderilemiyor. Yeni yollar, köprüler, alt geçitler, üst geçitler, toplu taşıma yatırımlarını önemsiyorum. Ancak şunu da soruyorum. Bu yatırımlar sorunu ne ölçüde gideriyor? Önce Ülkede bir yılda trafiğe kaydı yapılan araç sayısına bir göz atalım. Sadece, Nisan ayında 196 bin 309 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı. Nisan ayında trafiğe kaydı yapılan taşıtların, %54,3'ünü motosiklet, %32,9'unu otomobil, %7,1'ini kamyonet, %3,2'sini traktör, %1,6'sını kamyon, %0,5'ini minibüs, %0,3'ünü otobüs ve %0,1'ini özel amaçlı taşıtlar oluşturdu. Bir yıl içinde Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına göre %9,4 arttığının altını çizmek istiyorum.
KONYA'DA TRAFİĞE KAYITLI ARAÇ SAYISI
Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden derlediğimiz bilgiye göre 2024 yılı Şubat ayı itibariyle Konya'da trafiğe kayıtlı araç sayısı 868 bin 567. Trafiğe kayıtlı 868 bin 567 aracın 420 bin 133'ün otomobillerden, 11 bin 997'si minibüslerden, 5 bin 927'si otobüslerden, 145 bin 211'i kamyonetlerden, 42 bin 842'si kamyonlardan, 137 bin 890'ı motosikletlerden, 2 bin 857'si özel amaçlı araçlardan ve 101 bin 610'u traktörlerden oluştu. Rakamlar böyle olunca, doğal olarak en büyük sorun da trafik oluyor. Büyükşehir Belediyesi, Yeni yollar, köprüler, alt geçitler, üst geçitler, toplu taşıma yatırımlarını belirli bir plan dahilinde gerçekleştiriyor.
Buna rağmen özellikle sabah ve akşam saatlerinde ulaşım tam anlamıyla çileye dönüşüyor. Bunun en önemi sebeplerinden birinin sayıları her geçen yıl artan Organize Sanayi Bölgeleri olduğunu belirtmek istiyorum. Şimdi diyeceksiniz ki, yatırım yapılmasın mı? Elbette yapılacak. Hatta öyle yatırımlar yapmalıyız ki, ülkenin yatırımlar alanında lokomotifi KONYA olmalı. Bu yatırımları yaparken Konya’yı merkez ilçeler hariç 28 ilçe ile birlikte düşünmeliyiz. Altyapıları tamamlanmış, ilçelerdeki Organize Sanayi Bölgeleri yatırımcılara cazip imkanlar ile sunulmalı. “Yeni yollar, köprüler, alt geçitler, üst geçitler, toplu taşıma yatırımları önemli ama.” En büyük sorun olarak Trafik yoğunluğunun devam ettiğini de özellikle belirtmek istiyorum.
leblebicia@gmail.com
-
Henüz yorum yapılmamış.İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.