Bölge lojistiği ivme kazanacak
Bölge lojistiği ivme kazanacak- Muhammet GÜMÜŞ- Yeni Meram Gazetesi
Hafta sonu açılışı gerçekleşen Karaman-Konya Hızlı Tren Hattı'nın getirilerini yazmadan önce öncelikle Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesindeki sınır hattında önceki gün teröristlerce döşenen el yapımı patlayıcının (EYP) infilak etmesi sonucu şehit olan Mehmetçiğimizin şehadetini paylaşmak istiyorum. Bu hain pusuda şehit olan Piyade Teğmen Murat Alyakut, Piyade Onbaşı Enes Koç ve Piyade Sözleşmeli Er Ertuğrul Ulupınar'a Allah’tan rahmet, ailelerine yakınlarına ve milletimize baş sağlığı ve sabırlar diliyorum.
Şehadete kavuşan Mehmetçiklerimizin intikamlarının fazlasıyla alınacağından kuşkum ve endişem yoktur. Allah Mehmetçiğimize güç kuvvet versin, ayaklarına taş değdirmesin.
***
Bilindiği üzere Karaman-Konya Hızlı Tren Hattı açılışı için hafta sonu önce şehrimize gelen daha sonra hızlı tren ile Karaman’a geçen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, şehrimizde kendisini karşılamaya gelen Konyalılarla buluştu. Karşılama programı olduğu için kısa bir seslenişin yapıldığı programda önemli mesajlar veren Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu açılışla birlikte yeni bir dönemi başlattıklarını ifade etti.
Bu yeni dönem şehrimiz ve bölgemiz için çok önemli bir süreç aslında.
Tarih boyunca Anadolu'nun en önemli yerleşim birimlerinden olan Konya'nın İpek Yolu üzerinde ve uluslararası transit geçiş noktasında bulunduğunu bilmeyenimiz yoktur. Dolayısıyla böylesi büyük bir öneme sahip şehrimizin üretimini dış pazarlara kolaylıkla ulaştırmak için lojistiğin değeri çok daha fazladır.
Karaman-Konya Hızlı Tren Hattı'nın özelliğine bakalım: 102 kilometre uzunluğundaki hat kapsamında 74 köprü ile menfez, 39 geçit ve 17 yaya geçidi inşa edildi. Yük ve yolcu taşımacılığına ivme kazandıracak proje pek çok avantajı beraberinde getirecek. Kazalar azalacak; zaman, enerji, emisyon ve bakım gibi hususlardan yıllık 63 milyon lira tasarruf sağlanacak. Ayrıca karbon salımı da 25 bin 340 ton azalacak.
Cumhurbaşkanının konuşmasına istinaden Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı'nın ardından önce Karaman-Ulukışla, sonra Mersin ve Adana, ardından da Osmaniye ve Gaziantep güzergahları hizmete dahil edilecek. Deneme seferleri süren Ankara-Sivas hattı da dahil olduğunda Konya için, ülkemizin dört bir yanı hızlı veya yüksek hızlı trenle ulaşılabilir hale gelecek.
***
Dolayısıyla İç Anadolu Bölgesi’nin canlı bir ticaret noktası konumunda olan şehrimizin geçmişten bugüne kadar ticari anlamda birçok yatırımın odak noktası haline geldiğini düşündüğümüz zaman bu adımların önemini görmemek mümkün değildir.
Gerek sanayi gerekse tarımsal üretimde verimlilik göstergeleri açısından Türkiye ortalamalarının üstünde olan şehrimizin Uluslararası Taşıma Koridorları kapsamında hem Kuzey-Güney hem de Doğu-Batı akslarında coğrafi konumu itibariyle önemli bir yeri bulunmaktadır. Bu yönüyle Konya, gerek dış ticarette gerekse de iç pazara sağlamakta olduğu lojistik hizmetleriyle Türkiye ekonomisine önemli katkı veriyor.
Özellikle toplam alanı 1 milyon metrekare olan Konya Lojistik Merkezinin tamamlanmasının ardından demiryollarının tamamlanacak olan Lojistik Merkezi içine kadar girmesinin, multimodal taşımacılık için önemli bir avantaj olduğunu da unutmamak gerek.
Çünkü demiryolu bağlantısı, batıda Afyon’a kadar direkt olup, Afyon’dan sonra Ege ve Marmara’ya doğru pek çok aksa ayrılmakta, doğuda ise Niğde-Ulukışla’dan sonra kuzeyde Niğde-Kayseri aksına ve güneyde Mersin-Yenice-Adana’ya bağlanmakta ve bu sayede Mersin Limanına yük taşımacılığı yapılabilmektedir. 2023 yılına kadar Konya-Taşucu hattının inşasının ve Konya-Ereğli-Mersin hattının yenilenme çalışmalarının tamamlanması da hedefleniyor. Tüm bunların gerçekleşmesi sonrası Konya, Anadolu'nun lojistik merkezi olacaktır.
Kalın sağlıcakla…
-
Henüz yorum yapılmamış.İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.