Dolar
13,1227
Euro
14,9311
GRAM ALTIN
756,58
BIST
1.810
Konya
kapalı
11°C
Yeni Meram

MENOPOZ DÖNEMİNDE BESLENMENİN ÖNEMİ

MENOPOZ DÖNEMİNDE BESLENMENİN ÖNEMİ-Bülent ŞİMŞEK- Yeni Meram Gazetesi

A+
A-
25.10.2021 01:39
24.10.2021 16:57
0
1314
ABONE OL

Menopoz yaşı dünya genelinde 45-55 yaş aralığındadır. Bu yaş aralığı Türkiye’de ise ortalama 46-48 olarak gösterilmektedir. Menopoz dönemi, kadınlar için zorlu ve buhranlı bir süreç olarak bahsedilse de aslında her kadının yaşaması gereken doğal bir durumdur. Ancak kadınların bu dönemi rahat geçirmeleri için bazı ipuçları vermek faydalı olacak. Bunun ilk ve en önemli adımı ise “sağlıklı beslenme”den geçiyor Menopoz döneminde en önemli değişiklikler hormonlarda görülmektedir. Üreme sisteminde işlevi olan hormonların azalması yumurtalık fonksiyonlarının da kaybına neden olmaktadır. Bu kayıp kadınlarda önemli sağlık sorunlarına neden olabilmektedir. Östrojen düzeyinin azalması ile birlikte kemik kaybının doğru orantılı olduğu bildirilmiştir. Östrojen düzeyindeki azalma kan lipid seviyelerini olumsuz yönde etkilediğinden dolaylı yoldan da olsa, kardiyovasküler hastalık riskinde artış görülebilir. Menopoz döneminde özellikle kalsiyum içeriği yüksek besinlerin tüketiminin artırılması önerilmektedir. Enerji, kafein ve yağdan kısıtlı beslenme sağlanmalıdır.Menepoz döneminde omega 3 yağ asitlerinden zengin beslenmek gerekmektedir.Omega 3 yağ asitleri kandaki trigliserit düzeyini düşürür. Böylece kardiyovasküler hastalık riski azalmaktadır. En iyi Omega-3 kaynağı olan balığın haftada en az 2 kere tüketilmesi gerekmektedir. Ayrıca fitoöstrojenlerden zengin beslenmeninde menopoz dönemindeki kadınlarda birçok fayda bulunmaktadır.Fitoöstrojen ise bitkisel östrojen anlamına gelmektedir. Yani vücudunuzun ürettiği değil bitkilerde bulunan ve vücudunuzda zayıf östrojen gibi davranabilen kimyasallardır. Östrojen içeren bu besinler, sadece menopoz belirtileri ile ilgiliymiş gibi görünse de, antioksidan özelliği ile kanser üzerinde pozitif etkisi çalışmalarda görülmüştür.
Sonuç olarak menepoz döneminde kalsiyumdan , omega yağ asitlerinden ve fitoöstrojenlerden zengin beslenme şeklinin benimsenmesi menopozda en sık kronik dönem şikayetleri olan kemik erimesi ve kardiovasküler hastalık riskini azaltmada oldukca etkili bir yol olacaktır.

HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.