ŞEHİR TRAFİĞİ
ŞEHİR TRAFİĞİ- Mehmet HANÇERLİ Yeni Meram Gazetesi
Gelişmiş ülkelerin ve büyükşehirlerin en önemli problemi trafik. Konya ölçeğinde ele aldığımızda ise özellikle son 5 yıl içerisinde sinir katsayılarına dokunmaya başlayan bir trafik. İstanbulluların belki 15-20 sene önce tanıştıkları bir muamma. Evlerinden iş yerlerine ulaşmaya çalışan insanlar 1,5-2 saat yol gitmek durumundalar. Şu 5 seneye kadar Konyalı hemşehrilerimiz trafik ışıklarında pek beklemez, beklemeyi de sevmez ve ışıkları birinci periyodunda geçerlerdi. Şimdilerde pik saatlerde belli bölge ve kavşaklarda 3-4 periyotta geçildiği oluyor.
Dile kolay. Yirmi senede nüfusu tam ikiye katlanan bir şehir merkezi ve güzel Konya'mız. Sağ olsunlar hem merkezi idaremiz hem yerel yönetimler gerekeni yapıyor. Ancak dünyanın hangi ülke ve şehrine giderseniz gidin yirmi senede nüfusu iki kat artan bir şehirde alınan önlemler yeterli olmaz. Belediyeler yeni ana arterler, yeni yollar açıyor ancak bu yolların özellikle şehir merkezine bağlanmalarında problemler var.
Yeni İstanbul Caddesi, Ankara Caddesi, Ahmet Hilmi Nalçacı Caddesi, Barış Caddesi, Lale Caddesi, Azerbaycan Caddesi, Meram Yeni Yol Caddesi, Meram Eskiyol, Yaka Caddesi, Sultan Veled Caddesi vb. diğer ana arterler. Genişletme imkanı var mı? Maalesef. O zaman mevcudu en iyi şekilde kullanmak, tedbir almak.
Önlem almazsak, Moskova'ya döneriz. Banliyöleri ile birlikte şu anda 20 milyon nüfuslu Moskova'nın ana arterlerinde beş şeritli yollarda dahi aracınızla adım adım ilerliyorsunuz. Özellikle 2004 yılından sonra ana arterlerdeki kavşak düzenlemeleri, alt üst geçitler fazlasıyla yapıldı. Şu anda dahi Büyükşehir Belediyemiz Sedirler Kavşağı ve farklı kavşaklarda düzenleme çalışmaları yapıyor.
Yükü hep yerel yönetimlerin sırtına da yüklememek lazım. Genel yönetimin işe acil olarak el atması lazım. Ne yapıp edip şehir merkezine giren hususi araç sayısını azaltmak lazım. Bunun çaresi de metro hattının faaliyete geçirilmesi.
Konya'mızı teşrif eden Sayın Ulaştırma Bakanımız yıl içerisinde metro hattının temelinin atılacağı müjdesini verdi. İnşallah bekliyoruz. Bir diğeri merkezi hükümetin ulaşım yatırımı da banliyö hattının faaliyete geçirilmesi. Şehrin hakim rüzgarlarının başlangıcında yer alan Konya sanayisine dile kolay günde 2 bin adet işçi servisi giriyor. Hem de pik saatlerde. Hem de şehrin trafiğini kangrene çevirerek.
Rahmetli Ahmet Hilmi Nalçacı ve rahmetli Yılmaz Kulluk başkanlarımız, ruhunuz şad olsun. Nur içinde yatasınız. Her şeyin ilkini gerçekleştirmek hem zordur hem de problemlidir. Konya'da ilk ana artere giriş, ilk kamulaştırma. Hem de alışılmadık genişlikte bir ana arter. Nalçacı Caddesi. Niçin bu kadar geniş yapılıyor ki, diye binlerce eleştiri.
Bir hakkı teslim edelim. Nalçacı Caddesi'nin genişletme kararı Yılmaz Kulluk Bey'in de meclis üyesi olduğu Ahmet Hilmi Nalçacı döneminde alınmıştır. Ancak kamulaştırma ödemelerinin tamamı rahmetli Başkan Yılmaz Kulluk döneminde gerçekleştirilmiştir. Rahmetlinin bizzat kendisinden dinlemiştim.
Alt üst geçitlerde trafikte tam çözüm değil. İşin duayenleri ulaşımda alt üst geçitlerden ziyade, araçların kavşaklarda kırmızı ışıklarda bekletilme tezini savunurlar.
Önlem almaz isek, problemler kar topu misali büyüyerek gider. Konya merkez nüfusu da 2 milyona vardığı anda yaşanmaz bir şehir haline geliriz.
İnsanların iş yerlerine ulaşımında mümkün olduğu kadar toplu ulaşımın kullanımının sağlanması gerekir. Metro, tramvay, banliyö, otobüs vb.
Otoparkların az olmasından dolayı yollara park edilen araçlardan dolayı yollarımız daralmakta. Zaten dar olan yollar daha bir daralıyor.
Merkez ilçeler ve büyükşehir belediyemiz her yıl belli adette açık ve kapalı otopark yapmak durumundalar. Özellikle tramvay hattı olmak üzere, toplu ulaşımda her yıl güzergahların artırılması gerekiyor.
Şehir merkezine, çok yoğun olan alanlar da yayalaştırma programına alınmalıdır. Toplu ulaşım seferlerinin daha kısa sürede yapılmasının sağlanması için özellikle otobüs duraklarında birer durak atlamalı kaldırılmalıdır.
Şehir merkezine dolmuş ve otobüs hattı azaltılmalıdır. İnsanlarımızın yürümelerinin önündeki engellerin kaldırılması ve yürümeye alıştırılması gerekir.
Saygılarımı sunuyorum.
-
Mr.green Green2023-08-21 20:48:47Sayın başkan çok güzel 1 konuya değinmişsiniz lakin aslanlı kışla caddesinde 3 şeritli yolu 2 şeride düşürüp ortasından tramvay geçirmeyip alaaddin kap caddesi ne yapsaydınız tramvayı daha iyi olurdu diye düşünüyorum metro zaten yılan hikayesi